مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی

...مدیریت یک استعداد درونیست...

مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی

...مدیریت یک استعداد درونیست...

مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی

مدیریت آموزشی به کاربرد مدیریت در محیط‌های آموزشی اشاره دارد و از نظر ماهیت رشته‌ای زیرمجموعه مدیریت و علوم تربیتی است.

بایگانی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۶
آذر
۹۳

مشهورترین اندیشمندان مدیریت آموزشی

ویلیام هارولد پین (William Harold pyne): او در سال ۱۸۷۵ برای اولین بار مدیریت در سازمانهای آموزشی را مورد بررسی قرارداد. از دیدگاه او، علوم اجتماعی، زمینه مناسبی برای مطالعه مدیریت آموزشی است.

  • مهدی عسکرپور کبیر
۱۹
آذر
۹۳

مدیریت استراتژیک در مراکز آموزش و پرورش پیش از دبستانمدیریت استراتژیک در مراکز آموزش و پرورش پیش از دبستان

این مقاله به صورت خلاصه مدیریت استراتژیک و ضرورت و موانع بکارگیر آن را در سازمان ها، موسسات و مراکز آموزش و پرورش پیش از دبستان مورد بررسی قرار می دهد. تعریف استراتژ و مدیریت استراتژیک، ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک، مزایا مدیریت استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک، تحلیل وضعیت، تدوین استراتژ، اجرا استراتژ، ارزیابی استراتژ، موانع و مشکلات طراحی برنامه ها استراتژیک، بررسی موانع اجرا برنامه ها استراتژیک مباحث این مقاله را تشکیل می دهند.

  • مهدی عسکرپور کبیر
۱۹
آذر
۹۳

وقتی نیمکت ها مثل هم نیستند. نابرابری های اجتماعی در نظام آموزشی
وقتی نیمکت ها مثل هم نیستند......

در جوامع امروز ، مردم انتظارات گوناگون از آموزش و پرورش دارند ، آنها از دستگاه آموزشی می خواهند در حل مسائل و مشکلات اجتماعی پیش قدم باشد، جامعه را به سمت رفاه و پیشرفت هدایت کند و مردم را از طریق فرآیند آموزش و پرورش به سوی زندگی بهتر و عادلانه تری سوق دهد.

ولی آیا نظام آموزشی می تواند در این زمینه مشکل گشا باشد ، نابرابری های اجتماعی را کاهش دهد، نردبانی باشد برای ارتقای افراد از طبقه اجتماعی و اقتصادی پایین تر به طبقه بالاتر ، موقعیت شغلی و اقتصادی بهتر و پرستیژ اجتماعی بالاتری را برای آنها فراهم کند؟

  • مهدی عسکرپور کبیر
۱۹
آذر
۹۳

سبک زندگی دانش اموزان

مدارس همان گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش آموزان مهم ترین نقش را ایفا می کنند، در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم آنان یا برعکس، افسردگی و گوشه گیری آنها نیز دخیل اند. معلمان باید مانند والدین کودک یا حتی مهربان تر از آنان باشند.

  • مهدی عسکرپور کبیر